חרבות ברזל - אתם/ן לא לבד

עמותת מפרקים צעירים משתתפים בצערם של אלה שאיבדו את היקר להם מכל, שולחים איחולי החלמה לפצועים ותפילה עבור החטופים והחיילים שישובו הביתה לשלום.

תרומתכם להמשך וחיזוק פעילות העמותה נדרשת, בקרוב נצא לדרך עם כרטיס חבר. מתי? איך זה יעבוד? סבלנות, ממש עוד מעט נצא עם פרסום נרחב. שווה לחכות.

קו חם, טלפוני לייעוץ ראשוני - 04-8222610 (הייעוץ אינו רפואי, ניתן בשפה העברית בלבד)

התמודדות משפחתו של הילד

עם דלקת מפרקים

מאת: דפנה ויספלד

כניסתה של מחלה למשפחה טומנת בחובה אתגרים מכיוונים שונים. הן לילד עצמו והן למשפחה כולה שהיא המערכת התומכת אותו. המשפחה מהווה גורם חשוב בהצלחת השיקום והאיזון ונמצא קשר משמעותי בין העידוד והתמיכה שהמשפחה מעניקה לבין ההצלחה בהסתגלות למצב הקיים.

המחלה מחייבת את בני המשפחה להסתגל למצב חדש הכולל שינויים רבים. שינויים אלה יכולים להתבטא בהתארגנות אחרת, בדרך קבלת ההחלטות, בחלוקת תפקידים חדשה בעומס התפקודי ובאחריות המוטלים על חברי המשפחה.

כל אחד מחברי המשפחה עובר שלבים רגשיים על הרצף של: הלם, הכחשה, אבל, כעס, אשמה, דיכאון, התארגנות מחדש והסתגלות. כל אחד בקצב שלו. ההבדלים בין בני המשפחה עלולים ליצור מתחים וקונפליקטים. כמובן שלכך מצטרפים גורמים נוספים כגון חומרת המחלה, השלב ההתפתחותי שבו נמצאת המשפחה במעגל החיים ומאפיינים וכוחות אישיותיים של כל אחד מחבריה. קיימות תגובות לחץ שונות של כל אחד מבני המשפחה שיכולות לבוא לידי ביטוי בתגובות כגון דכדוך, כעס, דו ערכיות, חוסר סבלנות, אשמה, הגנת יתר, עצב, דחייה, הכחשה ועידוד של הילד החולה לפתח תלות יתר.

כאשר מדובר בילד, עולה שאלה מרכזית הנוגעת להתפתחותו בצל המחלה. נטייתנו הטבעית כהורים היא להגן על ילדינו מפני סכנות מסוגים שונים ולשמור על בריאותם הפיזית והנפשית.

הורים רבים שואלים את עצמם עד כמה יוכל הילד לתפקד ולחיות את חייו, כמה לגונן עליו ומאידך האם נכון לאתגר אותו דווקא בשלב בו הוא מתמודד עם קשיים פיזיולוגיים ממשמעותיים? איך תשומת הלב הרבה שהילד מקבל מהוריו ומסביבתו תשפיע על הדימוי העצמי שלו, על מערכות היחסים שלו עם הוריו וחבריו. איך היא תשפיע על הילדים האחרים במשפחה? על מערכת היחסים הזוגית?

שאלות אלה חשובות ולגיטימיות, והן מחדדות את הצורך בקיומו של דיאלוג אמיתי בין בני המשפחה ובמתן לגיטימציה לתפיסתו של כל אחד מהם בדרך אל השגת האיזון הרצוי והנכון עבור הילד החולה ועבור המשפחה כולה.

חשוב להורים ולבני המשפחה לזכור מספר "כללי אצבע":

  1. מדובר בתהליך. לגיטימי שכל אחד מבני המשפחה יהיה במקום אחר על ה"רצף" שהוזכר לעיל ויחזיק בעמדות אחרות בהתאם לשלב שבו הוא נמצא.
  2. עצב, כעס וחשש הם חלק מתהליך ההסתגלות ויש להציפם באופן אותנטי כדי שניתן יהיה להכילם ולתמוך בילד.
  3. שאיפתו של כל אדם בכלל, וילד בפרט, היא להשתייכות חברתית, לצמיחה ולהתפתחות קדימה. חשוב למצוא יחד עם ההורים את הדרך לסייע לילד לא להעמיד את המחלה במרכז ולאתגר אותו למצות את יכולותיו ולקבל מענה לצרכיו ההתפתחותיים והחברתיים לצידה.

הכותבת הינה, דפנה ויספלד MSW, טיפול זוגי, משפחתי ואישי

השאירו פנייה ונחזור בהקדם

לידיעתכם, בנוסף על טופס זה, פתחנו  קו טלפוני לייעוץ ראשוני (לא רפואי) (ניתן להשאיר הודעה ונחזור אליכם בהקדם)
מענה יינתן בימים א',ג' 10:00 – 13:00, בימים ב',ד',ה' 18:00 – 21:00
מס' הטלפון – 04-8222610
המתנדבים שלנו מחכים לכם.
דוא"ל העמותה info@mifrakim.org.il

תרומה לעמותת מפרקים צעירים

תרומתכם תאפשר לעמותה להמשיך ולסייע לחולים בשיפור איכות חייהם, בהעלאת המודעות למחלות מפרקים ובמתן תקווה להתמודדות עם המחלה.
אנו מודים לכל אחד אשר יכול לתמוך על מנת להמשיך ולעזור לחולי דלקות מפרקים ולבני משפחותיהם.
פעילות העמותה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור. תרומתכם תתקבל בברכה ובתודה מקרב לב.
העמותה מוכרת כמלכ"ר וכמוסד ציבורי ותרומותיה פטורות ממס לפי סעיף 46א' לפקודת המס

ניתן לתרום גם באמצעות העברה בנקאית

בנק מזרחי טפחות, סניף כרמל- 449, ח-ן 267434.

הרשמה לניוזלטר

הניוזלטר שלנו משאיר אותך בעניינים :) כל המידע המקצועי ומידע בנושא פעילויות הנוגעות לך במקום אחד!  
* שימו לב: יש להרשם עם המייל הפרטי מאחר וכתובות מייל במקומות עבודה או מוסדות ממשלתיים נחסמים מקבלת הדיוור

התחברות לעמותה

הידעת? השקנו מערכת לחברי עמותת מפרקים צעירים בלבד, המערכת שולחת עדכונים שונים ומידע בנושאים לפי בחירתך!

לשימוש במערכת יש להירשם לעמותה ❤️